Russian English German

Тел.: +7(915)814-09-51(WhatsApp)
E-mail:

Проблемы педагогики - научный журнал

Проблемы педагогики

  • 1
  • 2
  • 3
  • Журнал издательства «Проблемы науки»

    Издательство «Проблемы науки» выпускает с 2009 года широкий спектр общенаучных и специализированных журналов.

  • Редакционная помощь

    Сотрудники издательства проконсультируют Вас и помогут на всех этапах формирования статьи.

  • Авторитетный Редакционный совет

    В состав Редакционного совета входят авторитетные российские и зарубежные ученые.

 

Проблемы педагогики




Пулатов Дж.А.

Пулатов Жавдат Абдужаббарович – преподаватель,  кафедра педагогики и психологии,  Узбекский государственный университет мировых языков, г. Ташкент, Республика  Узбекистан

Аннотация: в статье раскрывается сущность понятий «компетентность» и «профессиональная компетенция». Определяются структура и содержание «профессиональной компетентности» психологов образования.

Ключевые слова: компетентность, профессиональная компетенция, психолог образования, профессиональная компетенция.

Список литературы

  1. Зимняя И.А. Ключевые компетенции-новая парадигма результата образования / И.А. Зимняя // Высшее образование сегодня, 2003. № 5. С. 34-42.
  2. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Дж. Равен. М., «Когито-центр», 2002.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

 

Пулатов Дж.А. К ВОПРОСУ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПСИХОЛОГОВ ОБРАЗОВАНИЯ // Проблемы педагогики 2018, № 1(33). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Musurmanova А.

Musurmanova Аynisa – Doctor of pedagogical sciences, Professor, Head of the Department, DEPARTMENT PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY, UZBEK STATE WORLD LANGUAGES  UNIVERSITY, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the article outlines the issues of improving the pedagogical mechanisms of family and educational institutions in the development of the spiritual culture of the younger generation of social and legal risks.  As well as on the basis of author's approach, the main directions, principles, innovation methods, pedagogical mechanisms of development of the spiritual culture of the youth have been studied, conclusions and recommendations have been developed.

Keywords: adolescents of social and legal risk groups, spiritual culture, methodology, family, principles, priorities, innovation methods, educational tools, pedagogical diagnostics, pedagogical requirements, pedagogical mechanism.

 References

  1. Karimov I.A.,The deepening of democratic reforms and the formation of civil society - the foundation of the future of Uzbekistan: rehearses at the solemn meeting, devoted to the 21st anniversary of the Constitution of the Republic of Uzbekistan. December, 2013/ Karimov I.A. [Electronic resource]. URL: http://uza.uz/ru/politics/uglublenie-demokraticheskikh-refotm-i-formirovaniegrazhdanskogo-obshestva-osnova-budushchego-uzbekistana-10.12.2013.-26423/ (date of acces: 20.02.2018).
  2. Mirziyoev Sh.M., 2017. We will continue our national development pathway with a great deal and bring it to a new level. Tashkent: “Uzbekistan”. Р 504-538.
  3. Topildiyev O.R., The role of the family, mahallas and educational institutions in the education of youth. Society: sociology, psychology, pedagogy. 3. 29-30.
  4. Tulenova G.J., The role of spiritual factors in increasing the social activity of youth: the dissertation of the Ph.D. Tashkent. Рp. 316-317.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

 

Musurmanova А. IMPROVEMENT OF THE PEDAGOGICAL MECHANISMS OF THE FAMILY AND EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE DEVELOPMENT OF THE SPIRITUAL CULTURE OF ADOLESCENTS OF SOCIAL AND LEGAL RISK GROUPS // Проблемы педагогики 2018, № 1(33). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Проблемы педагогики