Russian English German

Проблемы педагогики - научный журнал




  • 1
  • 2
  • 3
  • Журнал издательства «Проблемы науки»

    Издательство «Проблемы науки» выпускает с 2009 года широкий спектр общенаучных и специализированных журналов.

  • Редакционная помощь

    Сотрудники издательства проконсультируют Вас и помогут на всех этапах формирования статьи.

  • Авторитетный Редакционный совет

    В состав Редакционного совета входят авторитетные российские и зарубежные ученые.

 

Проблемы педагогики




Зиявутдинова З.У.

Зиявутдинова Зулфия Усеиновна - преподаватель,

кафедра музыкального образования,

Андижанский государственный университет, г. Андижан, Республика Узбекистан

Аннотация: в статье рассматриваются проблемы предметной подготовки будущего учителя музыки, основная база которой – исполнительские дисциплины, а именно музыкально-инструментальный, дирижерский, вокальный и концертмейстерский классы. Под музыкальным исполнительством понимается многогранный феномен, состоящий из неисчислимого количества компонентов. Это задачи технического, физиологического, психологического и художественно-эстетического порядка, решение которых оказывает огромное воздействие на все аспекты формирования личности музыканта-педагога. На примере обучения в классе фортепиано, как самого распространенного и универсального инструмента, выявляются основные пути преодоления технических и художественно-эстетических проблем, стоящих перед исполнителем.

Ключевые слова: музыкальное исполнительство, технические и художественно-эстетические проблемы, синергия средств педагогического воздействия.

Список литературы

  • Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры. М.: Музгиз, 1958. С. 318-320.
  • Фейнберг С.Е. Мастерство пианиста. М.: Музыка, 1978. С. 200.
  • Мильштейн Я.И. Вопросы теории и истории исполнительства. М.: Советский композитор, 1983. С. 266.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Зиявутдинова З.У. ИСПОЛНИТЕЛЬСКАЯ ПОДГОТОВКА БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ МУЗЫКИ. ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ // Проблемы педагогики 2020, № 2(47). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Orynbayeva A.K., Nakipbekova G.B., Beisenbekova A., Zhumabayeva A.

Orynbayeva Aigul Kanatovna – Bachelor degree in Philology, Teacher of English,

NAZARBAYEV INTELLECTUAL SCHOOL OF PHYSICS AND MATHEMATICS, TALDYKORGAN;

Nakipbekova Gulzhazira Berdibekovna – Master in Methodology of Teaching Foreign Languages, Teacher of English;

NAZARBAYEV INTELLECTUAL SCHOOL OF PHYSICS AND MATHEMATICS, ALMATY;

Beisenbekova Alua – Student of grade 12;

Zhumabayeva Aiym – Student of grade 12,

NAZARBAYEV INTELLECTUAL SCHOOL OF PHYSICS AND MATHEMATICS,

TALDYKORGAN,

REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

Abstract: in a world of rapid changes and globalization, languages are essential tools for achieving success in career and personal life. That is why many people choose to learn new languages. However, the language learning process may be regarded as a burden by some people, because they mistakenly think that they have to devote a certain amount of time for dull studying and there is no room for flexibility when it comes to languages. Learning a language as a subject in school is also might seem tiresome and stressful. However, the learning process can be easily made enjoyable and less time-consuming, if you integrate it with activities you enjoy such as listening to music. Young learners are in favor to listen to music during the lesson as an aid in the learning process rather than filling up the worksheets that do not seem to have an application in real life. Once learners choose the song, they can start learning. The process of improving the vocabulary includes listening to the song while reading its lyrics.

Keywords: an effective method, learning foreign languages, song lyrics, a new approach, teachers, students, music, sociology, neurobiology, psychology.

References

  • Engh D., Why Use Music in English Language Learning? A Survey of the Literature. English Language Teaching. 6 (2). 113-127.
  • Biggs J. and Watkins D. (eds.), ‘Learning and teaching in Hong Kong: What is and what might be’. Education Papers 17. Hong Kong University.
  • Murphey T., Music and Song. Oxford: Oxford University Press.
  • White A., ‘Meaning and e¤ects of listening to popular music: implications for counselling’. Journal of Counselling & Development 64/1: 65–9.
  • Dubin F., An Overlooked Resource for English Language Teaching: Pop, Rock, and Folk Music. CATESOL (California Association of Teachers of English to Speakers of Other Languages) Occasional Papers, № 2, ED126673.
  • Domoney L. & Harris S., Justified and Ancient – Pop Music in EFL Classrooms. ELT Journal, 47(3), 234-241. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.1093/elt/47.3.234/ (date of access: 10.04.2020).
  • Furlong J. and Maynard Т., Mentoring Student Teachers: the Growth of Professional Knowledge. London: Routledge.
  • Krashen S., Principles and Practices in Second Language Acquisition. Oxford: Pergamon.
  • Cheung C.K., The use of popular culture as a stimulus to motivate secondary students’ English learning in Hong Kong. ELT Journal, 55(1), 55-61. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.1093/elt/55.1.55/ (date of access: 10.04.2020).
  • Murphey T., The Discourse of Pop Songs. TESOL Quarterly, 26(4), 770-774. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.2307/3586887/ (date of access: 10.04.2020).
  • Cook G., Language Learning, Language Play. ELT Journal, 51(3), 224-231. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.1093/elt/51.3.224/ (date of access: 10.04.2020).
  • Skehan P., A Cognitive Approach to Language Learning. Oxford, Oxford University Press.
  • Pope R., Textual Intervention: Critical and Creative Strategies for Literary Studies. London: Routledge.
  • Abrate J., Pedagogical Applications of the French Popular Song in the Foreign Language Classroom. The Modern Language Journal, 67 (1), 8-12. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.2307/326687/ (date of access: 10.04.2020).
  • Griffee D., Songs in Action: Classroom Techniques and Resources (ix-x). New York: Prentice Hall.
  • [Electronic Resource]. URL: https://genius.com/Justin-bieber-sorry-lyrics/ (date of access: 10.04.2020).
  • [Electronic Resource]. URL: https://genius.com/Taylor-swift-blank-space-lyrics/ (date of access: 10.04.2020).
  • [Electronic Resource]. URL: https://genius.com/Katy-perry-roar-lyrics/ (date of access: 10.04.2020).
  • Borchgrevink H., Prosody and musical rhythm are controlled by the speech hemisphere. In Clyne, M. (ed.), Music, Mind, and Brain: The Neuropsychology of Music. Рp. 151-157. New York: Plenum.
  • Peretz I., Brain Specialization for Music. The Neuroscientist, 372-380. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.1111/j.1749-6632.2001.tb05731.x/
  • Patel A., Language, music, syntax and the brain. Nature Neuroscience, 6(7), 674-681. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.1038/nn1082/ (date of access: 10.04.2020).
  • Murphey T., The Top 40 for Teachers (in no special order). The Language Teacher XIII (5), 3-6.
  • Brown, T. & Perry F.Jr., A Comparison of Three Learning Strategies for ESL Vocabulary Acquisition. TESOL Quarterly. 25 (4), 655-670. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.2307/3587081/ (date of access: 10.04.2020).
  • Fonseca Mora C., Foreign language acquisition and melody singing. ELT Journal, 54(2), 146-152. [Electronic Resource]. URL: http://dx.doi.org/10.1093/elt/54.2.146/ (date of access: 10.04.2020).

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Orynbayeva A.K., Nakipbekova G.B., Beisenbekova A., Zhumabayeva A. AN INNOVATIVE APPROACH TO MEMORIZING WORDS VIA MODERN SONGS // Проблемы педагогики 2020, № 2(47). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Проблемы педагогики

Публикация научных статей