Russian English German

Тел.: +7(915)814-09-51(WhatsApp)
E-mail:

Проблемы педагогики - научный журнал

Проблемы педагогики

  • 1
  • 2
  • 3
  • Журнал издательства «Проблемы науки»

    Издательство «Проблемы науки» выпускает с 2009 года широкий спектр общенаучных и специализированных журналов.

  • Редакционная помощь

    Сотрудники издательства проконсультируют Вас и помогут на всех этапах формирования статьи.

  • Авторитетный Редакционный совет

    В состав Редакционного совета входят авторитетные российские и зарубежные ученые.

 

Проблемы педагогики




Kieu Lan Huong

Kieu Lan Huong – Postgraduate,

DEPARTMENT OF INTERNATIONAL BUSINESS, FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION,

HO CHI MINH CITY UNIVERSITY OF TECHNOLOGY (HUTECH),

HO CHI MINH, SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM

Abstract: in the past, education was considered a non-commercial and non-profit training activity. However, under the influence of external factors and especially the impact of the market economy, education has been considered as an “educational service” in which customers (students and parents) can invest and choose a service provider (universities) that they think is the most suitable. Universities need to focus on service quality and improve learner satisfaction to survive and develop. They will be able to make timely adjustments to enhance the quality of training based on learner satisfaction. This article develops a model of the factors affecting the quality of training service and their impact on student satisfaction and studies some cases of private universities.

Keywords: service quality, quality of training, higher education, satisfaction, learner satisfaction, education in Vietnam.

References

  • Aga M. & Safakli O.V. An empirical investigation of service quality and customer satisfaction in professional accounting firms: Evidence from North Cyprus // Problems and perspectives in management, 2007. № Iss. 3. Pp. 84-98.
  • Chua C. Perception of quality in higher education. In Proceedings of the Australian universities quality forum. Melbourne: AUQA Occasional Publication, 2004.
  • De Ruyter K., Bloemer J. & Peeters P. Merging service quality and service satisfaction. An empirical test of an integrative model. Journal of economic psychology, 1997. № 18(4). Pp. 387-406.
  • Fallows S. & Steven C., Building employability skills into the higher education curriculum: a university‐wide initiative // Education+ training, 2000. № 42(2). Pp. 75-83.
  • Hair J.F., Black W.C., Babin B.J. and Anderson R.E. Multi VARiate data anlysis. 7th ed. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall, 2010.
  • Minh Dang Thi. Policy on development of private universities in Vietnam. A doctoral thesis. Hanoi: National Academy of Public Administration, 2015.
  • Owlia M.S. & Aspinwall E.M. A framework for the dimensions of quality in higher education // Quality Assurance in Education, 1996. Vol. 4. № Pp. 12-20. Doi: 10.1108/09684889610116012.
  • Schneider M., 2002. Do School Facilities Affect Academic Outcomes? [Electronic Resourcehttps://files.eric.ed.gov/fulltext/ED470979.pdf/ (date of access: 28.05.2021).

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Kieu Lan Huong. THE QUALITY OF TRAINING SERVICE AND LEARNER SATISFACTION AT NON-PUBLIC UNIVERSITIES // Проблемы педагогики 2021, № 4(55). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Тагиев С.А., Талаев К.К.

Тагиев Сафтар Аждарович - старший преподаватель;

Талаев Каххор Каримович - старший преподаватель,

кафедра теории и методики физической культуры, факультет физической культуры,

Гулистанский государственный университет,

г. Гулистан, Республика Узбекистан.

Аннотация: стремление человечества к самопознанию и открытиям - это особенность, отличающая настоящее от прошлого. Серьезная забота о нашем здоровье требует основных медицинских и биологических знаний и практических навыков. Если мы знаем хотя бы в общих чертах изменения функционального состояния организма до и после физических нагрузок, в спокойном состоянии мы можем наблюдать положительный эффект воздействия физических нагрузок.

Ключевые слова: бег, методические приемы, самостоятельные занятия, адаптивность, здоровый, укрепление, нагрузка, спорт.

Список литературы

  • Колодий О.В., Лутковский Е.М. Ухова В.В. Здоровый бег. Легкая атлетика и методика обучения. М., 1985. С. 163-165.
  • Косяченко А.А., Бровиков Д.В. Теория и методика оздоровительной физической культуры. Журнал: Проблемы и перспективы развития образования в России, 2014. № 31.
  • Кадыров Р.Х. Исследования физической культуры и спорта. БГУ. Учебник. Издательство Дурдона, 2018. 255.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Тагиев С.А., Талаев К.К. МЕТОДОЛОГИЧЕСКАЯ ОСНОВА ЗДОРОВОГО БЕГА // Проблемы педагогики 2021, № 4(55). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Проблемы педагогики