Проблемы педагогики
Musurmanova А.
Musurmanova Аynisa – Doctor of pedagogical sciences, Professor, Head of the Department, DEPARTMENT PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY, UZBEK STATE WORLD LANGUAGES UNIVERSITY, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the article outlines the issues of improving the pedagogical mechanisms of family and educational institutions in the development of the spiritual culture of the younger generation of social and legal risks. As well as on the basis of author's approach, the main directions, principles, innovation methods, pedagogical mechanisms of development of the spiritual culture of the youth have been studied, conclusions and recommendations have been developed.
Keywords: adolescents of social and legal risk groups, spiritual culture, methodology, family, principles, priorities, innovation methods, educational tools, pedagogical diagnostics, pedagogical requirements, pedagogical mechanism.
References
- Karimov I.A.,The deepening of democratic reforms and the formation of civil society - the foundation of the future of Uzbekistan: rehearses at the solemn meeting, devoted to the 21st anniversary of the Constitution of the Republic of Uzbekistan. December, 2013/ Karimov I.A. [Electronic resource]. URL: http://uza.uz/ru/politics/uglublenie-demokraticheskikh-refotm-i-formirovaniegrazhdanskogo-obshestva-osnova-budushchego-uzbekistana-10.12.2013.-26423/ (date of acces: 20.02.2018).
- Mirziyoev Sh.M., 2017. We will continue our national development pathway with a great deal and bring it to a new level. Tashkent: “Uzbekistan”. Р 504-538.
- Topildiyev O.R., The role of the family, mahallas and educational institutions in the education of youth. Society: sociology, psychology, pedagogy. 3. 29-30.
- Tulenova G.J., The role of spiritual factors in increasing the social activity of youth: the dissertation of the Ph.D. Tashkent. Рp. 316-317.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Musurmanova А. IMPROVEMENT OF THE PEDAGOGICAL MECHANISMS OF THE FAMILY AND EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE DEVELOPMENT OF THE SPIRITUAL CULTURE OF ADOLESCENTS OF SOCIAL AND LEGAL RISK GROUPS // Проблемы педагогики 2018, № 1(33). - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Категория: 13.00.01 Общая педагогика, история педагогики и образования
- Просмотров: 840
Арипова М.Л.
Арипова Матлуба Лутфуллаевна – кандидат педагогических наук, доцент, кафедра педагогики и психологии, Узбекский государственный университет мировых языков, г. Ташкент, Республика Узбекистан
Аннотация: в данной статье анализируются сущность и смысл толерантности как педагогический феномен. Рассматриваются качества толерантного и интолерантного поведения людей.
Ключевые слова: толерантность, толерантное поведение, внешняя толерантность, внутренняя толерантность, интолерантность.
Список литературы
- Агеев В.С. Психология межгрупповых отношений [текст] / В.С. Агеев. М., 1983. 453 с.
- Бондырева С.К. Толерантность Введение в проблему [текст] / С.К. Бондарева, Д.В. Колесов. М., 2003. 523 с.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Арипова М.Л. СОВРЕМЕННЫЙ МИР И ПРОБЛЕМА ТОЛЕРАНТНОСТИ // Проблемы педагогики 2018, № 1(33). - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Категория: 13.00.01 Общая педагогика, история педагогики и образования
- Просмотров: 865