Проблемы педагогики
Kodirova L.M.
Kodirova Lola Muzafarovna – Teacher, DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES INTER-FACULTIES, PHILOLOGY FACULTY, GULISTAN STATE UNIVERSITY, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: teachers can use the individual differences and use the range of skills, abilities and personalities in the class to everyone’s advantage. One way of making it easier to distribute your time is to ask students to work in groups, according to their different abilities. To help the slower, weaker or less confident students you need to give these students more time to help them understand and be successful.
Keywords: challenge, time, groups, students, correction, learning.
References
- Freeman D., Teacher training development, and decision making: A model of teaching and elated strategies for language teacher education. TESOL Quarterly, 23. 1. Рp. 27-45.
- Maingay P., Observation for training, development and assessment. In explorations in teacher training, ed. T. Duff. London: Longman.
- Richards J.C. and Crookes G., The practicum in TESOL. TESOL Quarterly. 22. 1. Рp. 9-27.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Kodirova L.M. DEALING WITH UNCOOPERATIVE STUDENTS IN GROUP ACTIVITIES// Проблемы педагогики 2019, № 2(41). - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Категория: 13.00.01 Общая педагогика, история педагогики и образования
- Просмотров: 804
Шмырев И.В., Нестеров Д.В.
Шмырев Иван Викторович - воспитатель;
Нестеров Дмитрий Васильевич - воспитатель;
Санкт-Петербургский кадетский военный корпус
Министерства обороны РФ,
г. Санкт-Петербург
Аннотация: в статье рассматривается возможность связи между образованием родителей и годами обучения их детей. Разбираются различные факторы влияния: от времени, непосредственно проведенного с детьми, до возможности финансовых инвестиций в их образование. Также учитывается более опосредованное влияние – через приемных родителей или некоторые образовательные, экономические реформы.
Ключевые слова: образование родителей, образование детей, влияние образования родителей, успеваемость детей.
Список литературы
- Ermisch John & Pronzato Chiara. Causal Effects of Parents’ Education on Children’s Education // CHILD Working Papers wp05_10, CHILD - Centre for Household, Income, Labour and Demographic economics. Italy, 2010.
- Blanden Jo, Wilson Kathryn, Haveman Robert and Smeeding Timothy. Understanding the mechanisms behind intergenerational persistence: a comparison between the US and UK // Paper presented at the IARIW 31th conference, 2010.
- Buchman Claudia and DiPrete Thomas A. The growing female advantage in college completion: the role of family background and academic achievement // American Sociological Review, 2006. 71 (4):515-541.
- Behrman Jere R. and Rosenzweig Mark R. Does increasing women’s schooling raise the schooling of the next generation? // American Economic Review, 2002. 92 (1):323-334.
- Ermisch John. An Economic Analysis of the Family // Princeton: Princeton University Press, 2003.
- Guryan Jonathan, Hurst Erik and Kearney Melissa. Parental education and parental time with children // Journal of Economic Perspectives, 2008. 22(3):23-46.
- Naz Ghazala. The impact of cash-benefit reform on parents’ labour force participation // Journal of Population Economics, 2004.17 (2):369-383.
- Plug Erik. Estimating the effect of mother’s schooling on children’s education using a sample of adoptees // American Economic Review, 2004. 94(1):358-368.
- Black Sandra E., Devereux Paul J. and Salvanes Kjell G. Why the apple doesn’t fall far: understanding intergenerational transmission of human capital // American Economic Review, 2005. 95 (1):437-449.
- Buchman Claudia and DiPrete Thomas A. The growing female advantage in college completion: the role of family background and academic achievement. American Sociological Review, 2006. 71 (4):515-541.
- Bingley Paul, Vibeke Myrup Jensen and Romani Annette Quinto. Intergenerational transmission of human capital: Reform-based evidence from Denmark // Paper presented at the 2009 European Society for Population Economics Annual Conference. Seville,
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Шмырев И.В., Нестеров Д.В. ИССЛЕДОВАНИЕ КОРРЕЛЯЦИИ МЕЖДУ ОБРАЗОВАНИЕМ РОДИТЕЛЕЙ И ОБРАЗОВАНИЕМ ДЕТЕЙ)// Проблемы педагогики 2019, № 2(41). - С. {см. журнал}. |
- Информация о материале
- Категория: 13.00.01 Общая педагогика, история педагогики и образования
- Просмотров: 701