Russian English German

Тел.: +7(915)814-09-51(WhatsApp)
E-mail:

Проблемы педагогики - научный журнал

Проблемы педагогики

  • 1
  • 2
  • 3
  • Журнал издательства «Проблемы науки»

    Издательство «Проблемы науки» выпускает с 2009 года широкий спектр общенаучных и специализированных журналов.

  • Редакционная помощь

    Сотрудники издательства проконсультируют Вас и помогут на всех этапах формирования статьи.

  • Авторитетный Редакционный совет

    В состав Редакционного совета входят авторитетные российские и зарубежные ученые.

 

Проблемы педагогики




Донченко О.П., Щербакова И.В.

Донченко Ольга Павловна – учитель технологического воспитания высшей дидактической степени;

Щербакова Ирина Владимировна – учитель начальных классов первой дидактической степени,

Теоретический лицей «Академик К. Сибирский»,

г. Кишинёв, Республика Молдова

Аннотация: в статье рассматриваются активные методы обучения и их роль в познавательной деятельности учащихся.

Ключевые слова: активные методы обучения, познавательная деятельность.

Список литературы

  1. Бордовская Н.В., Даринская Л.А., Костромина С.Н. Современные образовательные технологии // М.: Кнорус, 2011. С. 269.
  2. Горбунова А.И. Методы и приемы активизации мыслительной деятельности учащихся // Современная педагогика, 1999. № 3. С. 27.
  3. Кругликов В.Н., Платонов Е.В., Шаранов Ю.А. Методы активизации познавательной деятельности. // С.-Пб.: Знание, 2006. С. 190.
  4. Калмыкова З.И. Зависимость уровня усвоения знаний от активности учащихся в обучении // Современная педагогика, 2000. № 7. С. 18.
  5. Панина Т.С., Вавилова Л.Н. Современные способы активизации обучения. [Текст]: учебное пособие. // М.: Академия, 2006. С. 175.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Донченко О.П., Щербакова И.В. АКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ КАК УСЛОВИЕ АКТИВИЗАЦИИ УЧЕБНО -ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ УЧАЩИХСЯ// Проблемы педагогики 2020, № 1(46). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Tolipova D.G.

Tolipova Dildora Gapirzhanovna - Lecturer, DEPARTMENT OF LANGUAGE TRAINING, TASHKENT STATE LAW UNIVERSITY, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: this article discusses the methods of teaching the Russian language for students of foreigners (to whom the Russian language is not native). In classes in the Russian language, increasing student activity depends on the successful application of various methods by the teacher, the successful use of appropriate tasks and texts of varying complexity, the use of new pedagogical technologies, and the ability to effectively use visual materials and technical means. Modern Internet technologies and multimedia provide ample opportunities for using audio and video materials on various topics (for example, using records of a conviction, speeches by a prosecutor or a lawyer in court; videos from feature films with relevant content). The relevance of the article is the use of modern pedagogical methods in parallel with traditional methods in language learning.

The application of these methods when working with texts helps students to master their specialty more deeply, increases students' interest in obtaining education, activates cognitive activity and makes it possible to gain broad knowledge in the mastered discipline.

Keywords: methodology, language, student, modern methods, lawyers, the meaning of words, semantics.

References

  1. A large legal dictionary. [Electronic Resource]. URL: https://petroleks.ru/dictionaries/dict_big_law.php/ (date of access: 31.12.2019).
  2. Akhmedova M.M. Problems of translation in modern literature // Scientific perspective. № 7, 2019.
  3. Etymological dictionary of the modern Russian language. Ed. M.N. Sviridova. M.: Adelant, 2014.
  4. Fattakhova A.R. Innovative approach to newspaper text design // Republican Scientific and Practical Conference. Business and Innovation: Legal Issues and Solutions. [Electronic Resource]. URL: https://scholar.google.ru/citations/ (date of access: 31.12.2019).
  5. Ozhegov S.I. Explanatory dictionary of the Russian language. M.: World and Education: ONICS, 2012.
  6. Selevko G.K. Encyclopedia of educational technologies. M.: Scientific Research Institute of School Technologies, 2006.
  7. Sklyarevskaya G.N. Dictionary of abbreviations of the modern Russian language. M.: Eksmo, 2004.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Tolipova D.G. THE TEACHING METHODOLOGY (THE EXAMPLE OF THE RUSSIAN LANGUAGE)// Проблемы педагогики 2020, № 1(46). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Проблемы педагогики