Russian English German

Тел.: +7(915)814-09-51(WhatsApp)
E-mail:

Проблемы педагогики - научный журнал

Проблемы педагогики

problemspedagogy foto2    
Журнал «Проблемы педагогики» выходит 6 раз в год. Следующий номер журнала № 3(67) 2024 г. Выйдет - 07.06.2024 г. Статьи принимаются до 04.06.2024 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.

Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию




Veliyeva U., Saparov A., Nurberdiyeva Z., Khidyrov M.

Veliyeva Uzukzhemal - student,

Saparov Agazhan - student,

Nurberdiyeva Ziyada - student,

Khidyrov Mukhammed – lecturer,

TURKMEN STATE ARCHITECTURE AND CONSTRUCTION INSTITUTE

ASHGABAT, TURKMENISTAN

Abstract: the features of some pedagogical methods that are most effective in the training of future geodetic engineers are shown. The expediency of using the latest geodetic instruments in laboratory classes is substantiated.

Keywords: geodesy, teaching methods, practical exercises, skills of working with digital devices.

References

  1. Рахимов З.Т. Педагогическая техника как составная часть педагогического мастерства / Проблемы педагогики. 2020. № 2 (47).
  2. Поклад Г.Г. Геодезия: учебное пособие для вузов Москва. 2007.
  3. Annamukhammedov M. Modern trends in the formation of educational infrastructure in the preparation of professional personnel of the architectural and construction industry / Cовременные проблемы и перспективные направления инновационного развития наук. Челябинск. 2023.
  4. Керимов К. Реализация концепции современного образовательного пространства в проектах возведения новых зданий технических вузов Туркменистана / Модели и методы повышения эффективности инновационных исследований. Уфа.2023.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Veliyeva U., Saparov A., Nurberdiyeva Z., Khidyrov M. SOME METHODOLOGICAL FEATURES OF THE TRAINING OF GEODETIC ENGINEERS // Проблемы педагогики 2024, № 2(66). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Erkayeva A., Ozbekov N., Rachmanova C., Orazov B.

Erkayeva Ayman - Geodesy Department Chair,

Ozbekov Narbay - senior lecturer,

Rachmanova Cheper - student,

Orazov Bayram –student,

TURKMEN STATE ARCHITECTURE AND CONSTRUCTION INSTITUTE

ASHGABAT, TURKMENISTAN

Abstract: the analysis of the curriculum on geoinformation technologies is given. The positive aspects of mastering the latest information and communication technologies in order to improve the level of training of future engineering personnel in higher technical institutes are shown.

Keywords: curriculum, information technology training, electronic educational literature.

References

  1. Безруких Е.Г. Интегрированное обучение как средство организации современного учебного процесса / Проблемы педагогики. 2015. № 6 (7).
  2. Nurgeldiýewa F. Täze durmuşyň sanlylaşdyrylmagy / Türkmenistanda ylym we tehnika.2021. №2. (In Turkmen).
  3. Бабаев Х. Актуальные задачи изучения геоинформационных систем на инженерных специальностях в вузах Туркменистана / Символ науки. 2023. № 3-1.
  4. Муллина Э.Р. Технологии активного и интерактивного обучения в системе профессиональной подготовки студентов /Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2016. № 12.
  5. Лазарев В.С., Мартиросян Б.П. Педагогическая инноватика: объект, предмет и основные понятия. Москва.1995.

Ссылка для цитирования данной статьи

problemspedagogy copyright    

Erkayeva A., Ozbekov N., Rachmanova C., Orazov B. THE THEORETICAL ASPECTS OF TEACHING GEOINFORMATION TECHNOLOGIES TO STUDENTS OF HIGHER TECHNICAL INSTITUTES // Проблемы педагогики 2024, № 2(66). - С. {см. журнал}.

problemspedagogy

Проблемы педагогики